מאחורי השירים: Savoy Truffle

הפוסט פורסם לראשונה בפורום הביטלס באג'נדה ב-30/11/2008.

 

פרלין  ג'ורג' האריסון ואריק קלפטון הכירו באחד מאותם ערבי הופעות בבריטניה שכללו ברשימות האמנים שלהן את הביטלס ואת היארדבירדז. שני הגיטריסטים מצאו שפה משותפת והחלו לבלות שעות רבות ביחד. באחד הביקורים של קלפטון בביתו של האריסון כתב ג'ורג' שיר לחברו המכור. לא מדובר באלכוהול, הירואין או פטי בויד, כי אם בהתמכרות מתוקה אך הרסנית – אריק קלפטון היה שוקוהוליק.

"באותו זמן היו לו הרבה חורים בשיניים… הן תמיד כאבו לו אבל הוא אכל הרבה שוקולד, הוא לא היה מסוגל לוותר… מרגע שראה קופסת שוקולד הוא היה חייב לחסל אותה" סיפר האריסון על קלפטון.

good-news-chocolatesפרלין  בכתיבת השיר השתמש ג'ורג' באותה טכניקת כתיבה מתוחכמת בה נקט לנון ב"מר קייט", כלומר העתקת המילים מתוך רשימה.
הייתה לו קופסת שוקולד 'Good News' של חברת מקינטוש על השולחן, בחלק הפנימי של המכסה שלה הייתה רשימת התכולה שלה: Savoy Truffle, Creme Tangerine, Montelimart, Ginger Sling, Coffee Dessert.
הטראפלז בטעמי קרם הדובדבנים ופאדג' קוקוס נרקחו במטבחו.. אהה, מוחו של האריסון.

פרלין  האריסון היה תקוע עם המעברים, אבל דרק טיילור (סוכן העיתונות וחבר במעגל הקרוב של הביטלס) הציע לו שם של סרט חדש שהוא בדיוק צפה בו You Are What You Eatt. זה לא ישב טוב אז ג'ורג' שיחק עם סדר המילים והפך אותו ל-"you know that what you eat you are" .

השורה "you'll have to have them all pulled out after the savoy truffle" הייתה בדיחה על המצב הדנטלי המתדרדר של קלפטון והסתכנותו בעקירות רבות בשל התעלמות מהוראות הרופא להפסיק עם המתוקים.

פרלין  עוד שורה בולטת היא: "We all know ob-bla-di-bla-da / but can you show me where you are" שמתייחסת לשירו של מקרטני בתחילת אותו אלבום (כמו שיר אחר באלבום הלבן שעושה רפרנס לביטלס – Glass Onion). ויש אומרים שזו באמת ירידה על מקרטני ו"שירי הסבתא" המתקתקים שלו.

פרלין  בשלישי באוקטובר 1968 באולפני טריידנט הקליטו האריסון, מקרטני וסטאר את הגיטרה-בס-תופים בטייק אחד שנכנס לאלבום. לנון לא נכח בהקלטה. יומיים אח"כ הקליט האריסון את השירה.

פרלין  ב-11 באוקטובר באבי רואד הגיעו להקלטות שישה סקסופוניסטים: שלושה טנורים ושלושה בריטונים. עבודתם הייתה לא רעה אבל ג'ורג' רצה "ללכלך" אותה. הטכנאי בריאן גיבסון סיפר ש"נאלץ" לחבר שני אמפליפיירים שיצרו במכוון הרבה דיסטורשן, וכשהמוזיקאים באו לשמוע את ההקלטה ג'ורג' הקדים ואמר: "לפני שתשמעו אני רוצה להתנצל על מה שעשיתי לצלילים היפים שלכם. סלחו לי, אבל ככה אני מעדיף את זה".
george-harrison-living-in-a-material-world-36כמו בריאן גיבסון גם הנשפנים לא היו כ"כ מרוצים.

פרלין  ב-14 באוקטובר נוספו עוד גיטרות וטמבורין ונערך המיקס הסופי. הפעם גם רינגו לא נכח, הוא יצא לחופשה עם משפחתו. אלו היו ההקלטות האחרונות באלבום הלבן, שיצא בנובמבר 1968.

 

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה backbeat, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה