מאחורי השירים: Octopus's Garden

הפוסט פורסם לראשונה בפורום הביטלס בנענע ב-07.07.07 – יום הולדתו של רינגו סטאר.

Octopus בקיץ 68' המצב לא היה טוב. שנה אחרי מותו של בריאן אפשטיין ואין כיוון או הנהגה ברורה. הלהקה חוזרת מהודו, ג'ורג' ברוחו עדיין שם, יוקו נכנסת חזק לתמונה, גם לינדה עוברת ללונדון. כל אחד עסוק בחומר שלו. רינגו חש שהוא "לא יכול לשאת את זה יותר. הקסם נעלם, היחסים היו גרועים והרגשתי אאוטסיידר".

Octopus הוא חושב שהוא לא מספיק טוב ושהלהקה יכולה להסתדר בלעדיו. הוא מסביר ללנון שהוא עוזב מאחר והאחרים כל כך קרובים והוא מרגיש לא-שייך. ג'ון עונה: 'חשבתי שאלו אתם שקרובים'. הוא הולך למקרטני עם אותו טיעון וגם פול אומר לו 'חשבתי שזה שלושתכם'. להאריסון הוא כבר לא פנה "לקחתי את הילדים ונסענו לסרדיניה".

Octopus שם, סביב האי האיטלקי, על היכטה של פיטר סלרס, בקשה משפחת סטארקי פיש & צ'יפס לארוחת צהריים. כשזו הגיעה היה מלבד הצ'יפס משהו נוסף על הצלחת. 'מה זה?' 'דיונון' ענה הקפטן.
אחרי הארוחה (שהייתה דווקא בסדר. קצת כמו גומי, בטעם עוף) נשאר רינגו על הסיפון עם הקפטן. הוא סיפר לו על תמנונים החיים במאורות בים, מסתובבים בקרקעית ומחפשים אבנים נוצצות, פחיות ובקבוקים אותם הם אוספים בפתח המאורה, מסדרים להם מעין גן. "חשבתי שזה נפלא, באותו זמן גם אני רציתי להיות מתחת לפני המים. רציתי לברוח לזמן מה".

Octopus "נחתי והחופשה הייתה נהדרת. ידעתי שכולנו במצב רע, זה לא רק אני, הכל התפרק. אני בהחלט עזבתי… אז קבלתי טלגרם שאומר: אתה מתופף הרוק הטוב ביותר בעולם. חזור הביתה, אנחנו אוהבים אותך. חזרתי, הרגשתי מוערך, ג'ורג' כיסה את התופים בפרחים, היו פרחים בכל מקום. כלהקה שרדנו את המשבר ואז האלבום הלבן באמת התרומם. עברנו מסטודיו גדול לחדר קטן ללא מחיצות".

Octopus השיר לא נכנס לאלבום הלבן (היו לו גם ככה יותר מדי מתחרים) ובינואר 69' במסגרת הקלטות פרויקט Get Back החל ג'ורג' האריסון לעבוד על העיבוד שלו.
ג'ורג' (תמיד רוחני): "זה השיר השני שרינגו כתב והוא נהדר. אני חושב שהוא נפלא כי על פני השטח זה רק שיר ילדים אבל המילים נהדרות. אני מוצא משמעות עמוקה במילים, שרינגו בטח בכלל לא רואה, אבל דברים כמו Resting our head on the sea bed ו-We would be warm below the storm שזה גדול, כי זה כאילו אנחנו במצב של סערה, ואם אתה מתעמק בתודעה שלך, זה ממלא אותך בשלווה. כך שרינגו כותב שירים קוסמיים בלי לשים לב".

Octopus פרויקט Get Back הוקפא ורוב החומר שיועד לו יצא רק שנה מאוחר יותר באלבום Let It Be. 'אוקטופוס'ס גארדן' לעומת זאת הוקלט באפריל 69' ונכלל ב-Abbey Road. את קולות הרקע מספקים מקרטני והאריסון, ולצלילים התת-מימיים במעבר אחראי רינגו שפשוט עשה בועות בכוס מים על ידי נשיפה בקשית.

פוסט זה פורסם בקטגוריה backbeat, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מאחורי השירים: Octopus's Garden

  1. פינגבאק: מאחורי השירים: Savoy Truffle | מאמרי פורום הביטלס

כתיבת תגובה